dinsdag 4 september 2012

Bear Trail - Week 8

De afgelopen week is alles heel vlotjes gegaan. Het was wel wat gepuzzel om het totaal kilometers te hebben op het einde van de week maar het is gelukt.

Hoe goed de week ook gepland was, het was er eentje waar er constant stoorzenders op zaten. Des te groter was de uitdaging dan ook om toch alles rond te krijgen.

Dinsdag was een intervaltraining. De club huurt dan de atletiekpiste af. Altijd een luxe om daar op te trainen. Het is een feit dat je snel je loopspieren terug hebt als de conditie goed zit. Mijn reeksen van 400m legde ik toch telkens af in 1min43sec. Met opwarming en cooling down heb ik een 9K gelopen.

Woensdag is Padi-dag. Ze was pas geschoren en ik denk dat ze heel blij was dat ze haar warme vacht kwijt is. Het was eens tijd om een andere toer te lopen. Ik heb gekozen voor Wanzele-Impe. Daar zijn nog veel kouterbanen en kon ik nog wat oefenen op haar commando's als ze vrij loopt. Ze heeft een voortreffelijke score gehaald van 8/10. Een konijn of een beekje zijn nog altijd te verleidelijk voor haar. Ze heeft haar afstand bovendien opgetrokken naar een 9K aan 10km/u. Flink zo meisje!

Donderdag diende ik te lopen maar de onverwachte dingen goeiden roet in het eten. De training werd dan vrijdag uitgevoerd. De 10K van vrijdag was behoorlijk goed verlopen, beter dan die van vorige week. De honger naar de lange afstand is groot. Ik heb mezelf moeten verplichten om te stoppen. Er kwamen nog 2 dagen waarvan 1 dertiger...

Zaterdag en zondag was de uitgestelde verjaardagskado van Manu: Husky-safari in Groede. De dame had vrijdagavond laten weten dat de temperatuur te hoog was. De safari zelf zou niet kunnen doorgaan. Maar de honden waren geheel ter onzer beschikking. Daar Manu hiermee meer dan content was en de locatie aan de zee was, besloten we alles gewoon te laten doorgaan. We kregen als compensatie van ons geduld een volledig arrangement aangeboden: pick-nick bij aankomst, avondmaaltijd, overnachting in tipitent en ontbijt.


Chris is met zijn fiets naar Groede gereden. Ik heb mijn 10K gelopen en om 11u30 zijn we richting NL vertrokken. Het was er lekker warm weer, de honden heel mooi en de kids waren doodgelukkig dat ze er al hun tijd konden mee spenderen. We leerden daar ook een heel fijn koppel uit Hasselt kennen wiens zoon om op te eten was.
Zondag nog een laatste wandeling met de honden, een strandloopje van 5km gedaan, afscheid genomen van de lieve familie Lipkin en terug huiswaarts gekeerd. De loopschoenen gingen aan en zo op tocht voor de resterende 25km. Op oudsher af ben ik terug het MTB-parkoer afgelopen van Lede. Na 2u36min stond ik, moe en voldaan, terug aan mijn voordeur.

Deze week heb ik de shake van Herbalife verder getest. Voor mij is deze toch nog te licht. Na 17 à 18km heb ik steeds een energiedipje, knagend gevoel. Ik had zondag me voorzien en had een knabbel mee. Hierdoor ben ik op hetzelfde tempo kunnen blijven lopen. Toch blijft het een goed vochtafdrijvend middel te zijn...if you know what I mean. Geen optie voor een marathon. Mag er niet aan denken dat ik hoogdringend naar toilet moet op kilometer 20...


Samen met de kids zijn we vroeg gaan slapen. Wij moe van ons sporten en zij klaar voor hun eerste schooldag. Manu gaat naar het middelbaar en Noor naar het 5e leerjaar. Ik weet alleszins al wat me morgenavond in beslag zal nemen: boeken kaften!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten