woensdag 12 september 2012

Manloos

Omdat het niet altijd rond mij moet draaien, omdat hij de vader is van mijn kinderen, omdat ik best trots ben over wat hij gaat doen, vandaag een blogstukje over mijn echtgenoot en zijn vrienden.

Gisterenavond heb ik hem samen met Bart gedropt in Charleroi alwaar hij het vliegtuig richting Portugal genomen heeft. Samen met Bart, Gert, Keevy, Christof en nog iemand wiens naam ik vergeten ben, gaat hij deelnemen aan de Douro Bike Race 2012.

Hmmm...de watte? Wel, de Douro Bike Race is een 4-daagse etappe-wedstrijd van 13-16 september in Amarante in Portugal, niet ver van Porto. Amarante, gelegen in de vallei van de Rio Douro, ligt aan de voet van 3 mystieke bergtoppen: Serra da Aboboreira, Serra do Alvão en Serra do Marão.

Na de proloog op donderdag,  zal tijdens elke etappe één van deze bergen bedwongen moeten worden, waarbij elke berg zijn eigen geschiedenis, eigen karakteristieke landschap en eigen ruwe ondergrond heeft.

In totaal 250 km en 7000 hoogtemeters worden er verdeeld over de 4 etappes, waarbij ze lange technische singletrails onder de wielen krijgen, rivieren moeten doorwaden of oversteken via touwbruggen, historische oude stadjes doorkruisen, en de vele rock gardens moeten proberen te overleven.

Het ziet er een prachtige speeltuin uit maar ook gevaarlijk. Hier een voorsmaakje via een filmpje:


Ik heb een link ontvangen via mail waarmee ik hen zou moeten kunnen volgen. Vandaag is het voor hen alvast een chill dag.

Succes boys and eat the dust!

2 opmerkingen:

  1. Jawadde, van een uitdaging gesproken. Veel succes en hij zal vast thuiskomen met straffe verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw,

    Ziet er heel mooi uit maar voorlopig te zwaar voor mij. Dus benieuwd naar die verhalen en wie weet volgend jaar... Ik ben dus ook al te laat om hem veel succes te wensen maar euh bij deze... Groet, Kris

    BeantwoordenVerwijderen