donderdag 6 september 2012

Wielemie...zilver EN goud!

Ik heb haar leren kennen via een programma op de televisie over mensen met een aandoening die toch hun dromen waarmaken, zelfs tot voorbij de pijngrens. Het was eerder toevallig dat ik tijdens het zappen daarop terecht kwam. Het was de twinkeling van doorzettingsvermogen en kracht in haar ogen die me deed blijven kijken. Op het einde van het programma was ik diep onder de indruk van haar moed.

Een tijd daarna zag ik gezicht die me bekend voorkwam op de stratenloop te Lede. Opnieuw was het die blik die me direct opviel. Later viel het me binnen: dit is ze, die vrouw uit dat programma! Ik ben naar haar toegestapt en we hebben een tijdje gesproken. Ja, dit mens heeft een moed en kracht die onbeschrijflijk groot is.

Ze liet ook toen een diepe indruk na op mij. Ik heb zelfs een blogstukje hierover geschreven. Een mooie stratenloop in mijn eigenste dorp met mijn 'held' en haar. Om nooit te vergeten. Telkens ik het nu lastig heb, zie ik haar zwoegen in haar rolstoel. Waar haal ik dan het lef vandaan om te neuten...doorbijten vrdomme!

Ze heeft eerder deze week al zilver gehaald maar gisteren ging ze nog harder. Ze is vanaf nu mijn golden lady. Respect Wielemie en dat je het nog lang goed mag meegaan!

Marieke Vervoort verovert nu goud op Paralympische Spelen

donderdag 06 september 2012 om 08u40
Voor België is het al de vijfde medaille in Londen, waarvan drie gouden.

Marieke Vervoort© Belga
Marieke Vervoort heeft op dag zeven van de Paralympics in Londen België een nieuwe medaille bezorgd. Na haar zilver op de 200 meter rolstoelsprint (T52) behaalde ze nu goud op de 100 meter.

De 33-jarige Diestse, die lijdt aan een zeldzame spieraandoening, haalde het in de finale in 19:69, een nieuw persoonlijk record, van de Canadese Michelle Stilwell (19.80) en de Amerikaanse Kerry Morgan (20.68). "Dit is niet te geloven", zei een geëmotioneerde Vervoort na de race. "Hier had ik nooit van durven dromen."

Voor België staat de teller nu op vijf medailles op deze Paralympische Spelen, waarvan drie gouden. Eerder was dressuuramazone Michèle George al goed voor twee gouden plakken. (Belga/KVDA)

2 opmerkingen:

  1. Super prestatie he! En wat leuk dat je haar al eens heb ontmoet en met haar hebt gebabbeld. Altijd een bron van inspiratie zo'n moedige mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ons verslag van La porte des Ardennes staat online. We zijn zeer benieuwd naar jouw prestatie op de bear trail! Nog veel succes met de voorbereiding.

    BeantwoordenVerwijderen