vrijdag 22 juli 2011

Berendries

Wat een hondenweer dat het al geweest is zeg deze week! Telkens ik wou lopen, begint het ferm te gieten. Loopschoenen zijn tot vandaag nog niet aangeraakt. Pfff, echt geen goesting.

Ik heb mijn avonden al gevuld met afzoeken van campings in de Jura (aan de meren) en langs de Drôme. Dit zijn onze 2 mikpunten voor de vakantie. Verder zullen we zwerven: waar het goed is en de zon schijnt, daar zullen we blijven.

Woensdagavond zijn Chris en ik gaan eten in de Noteloze Notelaar. Het is daar super gezellig en voor zijn democratische prijs heel lekker eten. Het is een doodlopende straat aan de rand van het Provinciaal domein den Blakken. Aan het restaurant zelf is een groot terras en leuke tuin. Het personeel is om u tegen te zeggen. Spontaan en oprecht vriendelijk, vindt men ook niet meer overal!

Sisken, wat als we hier Manu zijn plechtige communie doen? Te vroeg, neen jong, we kunnen het toch vragen of dat het gaat? Wat denk je? Ja? Ok, we gaan er voor. En zo is dat euvel al van de baan zie. Manu zijn plechtige communie zal gevierd worden in de bossen van den Blakken. Alles is al geregeld en afgesproken en het voorschot wordt een dezer overgemaakt.

Donderdag, op de nationale feestdag, zijn we gaan mountainbiken. Eerst hebben we ons lekker lang uitgeslapen tot 9u (ja dat is lang voor mij!). Dan op het gemakske ontbeten en ons klaar gemaakt. We hebben Chris zijn trainingsritje gedaan. Dit doet hij altijd in de winter met zijnen maat Bart.

Mijn garmin is dus officieel kapot. Op 40 km, na nog geen 2u fietsen, was hij terug plat. Dit is niet normaal voor 100% te zijn opgeladen. Normaal gaat de batterij zeker 8u mee. Ik kan er momenteel nog geen 13km mee lopen of het is al gedaan met spelen. Ik zal hem dus moeten binnen doen voor nazicht. Hij is amper 8 maanden oud en het is al het 2e mankement.

Het was een pittige rit van 72 km in en rond Zottegem. Zo heb ik de Berendries beklommen, de Kloosterbosstraat, de Paddestraat en dan nog 1.000 kleine 'heuveltjes'. Ik voel mijn beentjes hoor maar het was oo zo leuk om te doen. We hebben in de zon gereden en in prachtige landschappen. We hebben afgesloten in 't Oude Bierhuisje in Zonnegem. Den Orval smaakte en de zon verwarmde ons smoelke in haar gezellige tuin. Dit café is een aanrader voor fietsers. Ik heb Genoten!

's Avonds was ik wel uitgeteld en uitgehongerd. We hebben onszelf getrakteerd op een lekkere kipkebab van bij Kusadashi terwijl we keken naar Vive Le Vélo (toch een schatje hé Karl Vannieuwkerke!!!). In dienen zijn equipe achter de schermen zou ik wel willen meedraaien. Lijkt mij super om voor een dergelijk programma de dingen te mogen organiseren.

Vandaag zijn we aan het werk, geen brugdag voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten