zaterdag 30 juli 2011

Champagne

Na nog wat te hebben gewerkt zijn we eindelijk op vakantie vertrokken. We hebben dit jaar voor de mobilhome (moeten) gekozen. Wanneer we keken naar een boeking voor 2 weken dan hadden we 3 zaterdagen of woensdagen nodig. Dat hadden we niet, dus geen optie.

Door mijn rare dagen dat ik vakantie had kon ik niet op alle campings terecht. Bij velen moesten we boeken van zaterdag tot zaterdag. Dan moesten we nog 2 à 3 dagen lopen lanterfanteren thuis. Dat zag ik dan niet zitten.

Dus kozen we de mobilhome van mijn ouders. Doel? De jurastreek en daar dan wel zien welke camping een paar zwervers kon opvangen. Onderweg gebeld met camping La Marjorie maar probleem was dat het daar aan het regenen was. En geen klein beetje ook. Mijn ventje en kids zagen dat niet zitten. Ze wouden zon en dus zijn we dieper gereden.

We zijn gestrand in Grillon op camping Garrigon, net ver van Nyons. Ik heb gans de rit ongezond liggen slapen op de bank in de camper. Ik was dus heel duidelijk serieus ziek aan het worden. We hadden daar geluk, nog 1 plekje was er vrij. Eten heb ik niet veel gedaan, de keel deed te veel pijn. Ben vroeg in mijn bed gekropen en verder geslapen.

Omdat het slechte weer ondertussen aangekomen was in Nyons, zijn we richting Avignon gegaan. Alles was volzet dus uiteindelijk zijn we IN het centrum van Avignon terecht gekomen op camping Le Pont d'Avignon. Er was daar 's avonds festival en we zijn er naartoe gegaan. Met een karrevracht aan medicijnen in mijn lijf heb ik het volgehouden tot 23u.

Voor we naar de stad gingen had ik op internet een camping gevonden in Sahune, dichter bij huis waar we 3 nachten konden blijven. Dit was ons doel: camping Les Ramières. Hier zou ik nog wat kunnen uitzieken. Na nog 2 dagen me vol te proppen met Dafalgan, hoestsiroop en een ganse nacht de hele camping wakker te houden met mijn hoesten, was me de maat vol. Ik heb 's morgens om 9u mijn loopschoenen aangetrokken.

Als de medicijnen niet helpen, dan zal het met sporten maar moeten, IK WIL OOK IN DAT ZWEMBAD! Ik heb aan een lage hartslag gelopen tot het zweet langs mijn oorlellekes (ja die kunnen zweten) naar beneden liep. Ik heb me gedouched en ben onder mijnen parasol gaan liggen (met T-shirt en short aan in 28°!).

Deze morgen ben ik met Manu een 20km gaan mountainbiken. Weer lekker zweten en kijk, het is de eerste dag van mijn vakantie - EINDELIJK -  dat ik me goed genoeg voel om met mijn kids in - correctie aan - het zwembad te liggen onder mijnen parasol in T-shirt.

Morgenvroeg moeten we hier weg, onze nachten zijn opgesoupeerd. Ik heb deze namiddag op internet, gelukkig heb ik dat nog, een camping gevonden in de champagnestreek. We gaan naar camping Le Lac de la Liez. Hier gaan we blijven tot vrijdag om dan weer naar huis te rijden. Hier gaat mijn vakantie beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten