maandag 11 juli 2011

Lede - De Panne

Woensdag en donderdag heb ik niet veel uitgespookt. Woensdag heb ik een leuke loopje gedaan, heel relaxed op het mountainbikepad van Lede. Ik had wel veel spijt dat ik mijn vibrams vergeten aan te doen was. Verder wat huishoudelijke taken en veel staan dansen in mijn living met mijn lievelingsmuziek loeihard.

Vrijdag om 8u ben ik dan met Sofie vertrokken met de fiets van Lede naar De Panne. Het was ideaal weer. De zon scheen, het was een warme wind en blies niet te hard.  Sofie had een knooppuntenroute uitgeprint.

We waren nog maar 3 km ver of ik lag al op mijnen toeter. We kwamen het straatje van den Engel in Wanzele uitgereden. Geen van ons beiden had verwacht dat er een wagen zou komen en wouden galant de straat op rijden. Natuurlijk kwam er net enen aan. We moesten dus plots remmen en ik was vergeten dat ik klikpedalen aan had. Ik ben dan zoals in de slapsticks in slow motion netjes omver gevallen. Mijn linkerbeen geschaafd maar geen pijn of bloedende wonden. 
Verder rijden dus met een ferme slappe lach.In Gent pikten we Kaat, Sofie's zus op. Eerst banaantje eten en dan richting Brugge. Eigenlijk hebben we continu langs het kanaal gefietst. Gelukkig had Sofie ook haar garmin mee of we hadden in Deinze gezeten in plaats van Brugge. In Brugge moesten we wat afwijken van de route omdat ze voor het cactusfestival podia aan het opstellen waren. In Table Folle hebben we een overheerlijke spaghetti gegeten.

Daarna hebben we onze route, met een korte verwarring, verder gezet. De laatste 40 km kwamen we echt in de polders terecht en was het een stevige wind op kop. Omdat we een goed tempo hadden (20,2 km/u gemiddeld) bleven we gespaard van de regendruppels. 

Om 16u25 arriveerden we op het Leopold I-plein in De Panne, fris en met een big smile. We hadden 141 km op onze teller staan. Mijn garminuurwerk is op 130 km plat gevallen maar natuurlijk heb ik steeds een back up.


's Avonds zijn we lekker gaan eten in brasserie Kommilfoo. Ik had zo'n honger dat ik me uitzonderlijk te goed gedaan heb aan een grote biefstuk. Een gezellige wandeling terug naar het appartement sloten we af met het genieten van de prachtige zonsondergang. De groene flits hebben we jammer genoeg niet kunnen zien.


Zaterdag reden de mannen dan terug met de fiets naar huis en wij, dames, zijn gaan shoppen. In de namiddag wisselden we thuis in Lede de valiezen want we werden verwacht in Achel (Limburg) door Cliff en Valerie. Brasserie De Kapetulie is daar een echte aanrader: lekker eten en zeer vriendelijke mensen.

Rond 23u zijn we naar het kampterrein gereden om daar onze tent op te slaan. We namen deel aan het Ronde van Vlaanderen spel georganiseerd door de scoutsleiding. Tegen 3u kropen we in onze slaapzak en vielen als een blok in slaap. 

Omdat oud-scouts van het kampterrein moet 's morgens, waren we om 9u al aan het stappen naar het centrum van Neerpelt op zoek naar een ontbijt. Door de honger zat het tempo er stevig in. In 't Vredegerecht verorberden we de koffiekoeken en stapten terug in een stevige tred naar het kampterrein. Dit was toch 12 km in totaal. Daar was het BBQ. Nog wat nagepraat met ouders, de kids hun gerief in de wagen gesmeten en hup naar huis.


Manu en Noor werden grondig gereinigd, geïnspecteerd op teken en moe maar voldoen in bed gestopt. Hun vakantie is prachtig gestart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten