vrijdag 13 mei 2011

Patella

- Ja lap, er is een lichte ontsteking aan je rechter patella.
* Amai wat een vies ding is datte?
- In de volksmond noemt dat een jumpers knee.
* Maar ken ben ik geenen springer, ik ben een loopster.
- Dat is omdat je toch ergens in je voorbereiding onvoldoende gerust hebt of te snel te veel hebt willen lopen.
* Maar ik heb ik geen last tijdens het lopen, ook niet direct er achter. Tis maar de volgende dag als ik opsta dat die knie wat stijf aan voelt. Tegen dat ik in de badkamer ben, is dat over zenne.
- Kan je op je knieën zitten?
* Dat is wel wat pijnlijk ja.
- Zijt blij, tis maar 't begin.'k Zal je wat oefeningen geven zie.

Voilà en vanaf gisteren doen we dus verstevigende oefeninskes voor onze patella. Morgen heb ik wedstrijd. Ik doe mee aan de Waas Jogging te Lokeren. Ik ga de 10/11 km lopen. Ik zou er geen last mogen van hebben. Ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten