maandag 8 augustus 2011

Cannicross

Gisteren een rustig en ontspannend loopje gedaan van 7km. Chris heeft me bijna de deur uitgeduwd maar ik was hem er nadien dankbaar voor. Als je zo een paar keer toegeeft aan 'pff, 'k ga nie want ik heb geen zin' awel dan heb je op de lange duur nergens meer zin in.

Deze morgen ben ik wel terug opgestaan met een stijve achillespees aan het linkerbeen en deed mijn linker peesblad terug pijn. Dat is wel over na enkele minuten maar er is blijkbaar wat loos. Het is lang geleden dat ik het had. Het was dan ook lang geleden dat ik met mijn orthopedische loopzolen gelopen heb. Is het dat?

Ik vrees dat ik hier een spuit zal in moeten hebben. Ik heb maanden de nodige oefeningen gedaan maar het gaat nooit helemaal over. Twee jaar geleden had ik net hetzelfde aan mijn rechterbeen. Het was ook pas na een spuit in de hiel dat het over was. Sedert dan geen last meer in gehad.

Aangezien Padi op logement was en ze volgende week een jaar wordt, is het moment aangebroken om haar het loopharnas aan te schaffen en ons eerste echte loopje samen te doen. De commando's links, rechts, stop, rustig heeft ze al flink onder de knie van tijdens onze lange wandelingen.

Gisteren was ik 6km gaan stappen met haar en daarvan heeft ze er zeker 4,5 zonder leiband gedaan. Ze reageerde op alle vragen en is dus klaar voor de cannicross. Ik had er lang naar uitgekeken.

Ik ben met haar naar het park van Aalst gereden. Ik heb het plan om haar wel een start to run te laten doorlopen. Tenslotte is zij een beginner. We hebben dus 4km gelopen met 3minuten lopen, 1 minuut stappen. Ze heeft het voortreffelijk gedaan. Ik heb haar geen enkele keer moeten corrigeren of temperen. Ik ben zo fier op dit prachtbeest. We hebben het echt getroffen met haar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten