dinsdag 23 augustus 2011

Vleesje

Donderdag ben ik 's morgens vroeg samen met mijn kids vertrokken van Lede naar Haaltert met de fiets. Mijn ventje verklaarde ons lichtjes gek, ze gaven onweer die dag. Ik aan den andere kant was ervan overtuigd dat we droog zouden blijven. Dan de kinderen maar laten stemmen: ze kozen voor de fiets.

De heenrit, geen regen. Maar dan 's namiddags om 16u35 werd het in Aalst pikdonker, de regen viel met emmers tegelijk uit de lucht, donderen, niet normaal. Mijn moeder aan de telefoon. Mijn broer al het voorstel gedaan om de fietsen in zijn wagen te leggen en ons thuis af te zetten. Maar ik bleef bij mijn intuïtie: wij gaan ook droog naar huis. Ik zou om 17u10 in de zon naar huis fietsen. Op mijn werk zagen ze dat ook niet slim komen.  

Om 17u05 minderde het wat met regenen en om 17u10 ben ik op mijn fiets gesprongen richting mijn ouders....IN DE ZON. We zijn van daar terug naar huis gegaan zonder 1 druppel water.


Vrijdag geen sporten gedaan. Samen met Lies heb ik boodschappen gedaan voor de groep en de chalet aan de vijver gaan klaar maken voor ons jaarlijks weekendje aldaar.

Zaterdag en zondag gezellig daar gaan kamperen met onze groep. De kinderen amuseren zich rot op de vijver met hun bootjes en surfplanken. Vrienden hadden hun hondje mee, Greasje. Maar iedereen zei er Vleesje tegen. Het was een Jack Russel met veel te korte pootjes maar een zeer tof hondje. Ze deed niet liever dan steeds achter haar tennisbal in de vijver springen. Emil heeft Noor ook eens in de vijver gegooid en ze kwam naar de kant gezwommen net zoals Vleesje. Super grappig.


Ik probeer het videotje up te loaden maar het lukt me niet.
Zondag namiddag ben ik met ons Padi een stevige wandeling gaan maken. Daarmee was dit fijne weekend toch nog sportief afgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten