dinsdag 15 juni 2010

2km test

Vandaag, na het werk, heb ik mijn 2km test gelopen. Ik heb hem gedaan op 8min en 53sec met hoogste hartslag 197. Voor zo weinig te hebben gelopen sedert eind maart ben ik best tevreden.
De vorige keer, begin maart, heb ik de 2km gelopen in 9min en 32sec. We hebben er terug wat seconden afgeprutst.
Op basis van deze gegevens gaat de coach nu bepalen aan welke tempo's en hartslagen ik mijn trainingen moet doen.
Volgens zijn raamschema heb ik nu nog 3 voorbereidingsweken. Dit zijn de weken waarin het basisaantal kilometers gedaan worden tot ze routine zijn. Daarna komen er alle weken 10% bij tot we onze top bereikt hebben eind juli. De eerste 3 weken van augustus zijn de zwaarste. Dan loop ik op zondag alleen al 34km.
Als we dat doorbeten hebben, gaat het terug naar beneden om fit te staan tegen de marathon.
Het echte aftellen is begonnen. Maar ik heb mezelf een plechtige belofte gemaakt: ik doe het voor de fun en ga dus niet stressen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten