zaterdag 5 juni 2010

Natte voeten

Woensdag bleek uit de foto's dat het geen hielspoor is. Het is een ontsteking van het peesblad (pees die loopt van hiel naar dikke teen).

Ik kon kiezen uit 3 behandelingen:
1. steunzolen dragen ---) met de zomer in sandalen? Neen
2. Shokwave ---) geen garantie dat het over is
3. spuiten ---) korte pijn maar zeker dat het dan over is.
Dit is wel in combinatie met een loopanalyse zodat de oorzaak ook gekend is.

Ik val bijna flauw als ik denk aan naalden maar ik ga flink zijn ;-)

Woensdag pijnloos 9 kilometer gelopen met de coach. Het was 's morgens in het park van Aalst. Zalige temperatuur en zelfs 2 eekhoorntjes gezien!

Deze morgen kriebelde het heel hard. Aangezien ze tropische temperaturen geven, ben ik opgestaan om 7u30.

Om 7u45 was het een comfortabele 21 graden! Vandaag zou ik graag ook pijnloos lopen. De auto nemen naar het park van Aalst lijkt me geen goed idee. Daarom besluit ik te starten langs mijn gewone route om zo uit te komen aan de sporthal in Lede. Dat is op de kop 3km.

Vervolgens doe ik alle grindpaden rond de voetbalpleinen en loop zo de Keibergkerkweg af. Ergens tussen de huizen schiet ik mij de natuur in en volg de pijlen van de MTB-route.

Ik kom terug uit op de grindpaden van de voetbalpleinen. Loop deze nog 1 keer allemaal en de teller staat ondertussen op 8km.

Een goede vriend zegt dat ik meer moet op de blote voeten lopen. Dus schoenen en sokken uit en 3 x de omtrek van het voetbalplein. Wat een zalig gevoel: zandgrond met frisse, natte grassprieten. Ik moet wel zeggen dat ik heel wat beziens had...

Oeps, geen handdoek of niets bij om de vuile voeten af te vegen. Dan maar vlug de kousen aan. Het is maar een kleine 1,5km naar huis.

Zo, vandaag heb ik 11,2 km gelopen en ZONDER pijn! Joepieeeee...

Deze middag nog een uurtje zumba en we hebben onze sport gehad voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten