zondag 13 juni 2010

MTB

Gisteren was een perfecte dag: de temperatuur, de compagnie, de route, de conditie, den après.
Ik ben door prachtige stukjes natuur gereden. We moeten echt niet ver rijden om precies in het buitenland te zijn.De zon was volop van de partij want ik heb nu een koersbroek en mouwkes gebruind staan ;-o).
De bende bestond uit ongeveer 25 Zwette Maanen. Tot de eerste bevoorrading in Denderhoutem zijn we samen gebleven. Het was wel impressionant zo in colonne toekomen.
Van daar af was het wat in groepjes afhankelijk van het aantal kilometers (70-100-130) en de snelheid die men wil rijden.Ons groepje was Liesje, Cliff, Josh, Michael, Bjorn en Philippe. Man we hebben leute gehad. Soms was het verbazend hoe steil het omhoog ging, vooral in Geraardsbergen. Dan was het eventjes stil in de groep maar we zijn allen de muur opgereden. 
Dus dik applaus voor ons allen!Na 4u en 55 minuten op de fiets te hebben gezeten voor 100km zijn we om 14u30 aangekomen op de finish. De laatste 500m was nog een technisch parcour en ik was blij dat ik het niet op voorhand wist. Ik had het anders nooit gedurfd. 
Maar ik was er nu en de anderen hingen in mijn wiel dus ik moest er over. 
Met het nodige lawaai deed ik het en man ik was zo fier! De tikker ging wel flink tekeer en den beef was in de beentjes. Tijdens de ganse toer is mijn hartslag niet boven de 179 gegaan en ik had als gemiddelde 147. Conditie is dus ok. Mijn ventje die heeft de grote toer gedaan: 130km. De laatste 15km is zijn kabel afgeschoten van de versnellingen. Dan maar op het grootste naar de eindmeet. Maar die kan dat ;-o).
Een dikke trappist hadden we dan ook verdiend. Om 18u zijn we dan met de rest van de gezinnen samengekomen om te BBQ. Het was lekker en gezellig en mijn beentjes waren moe. Vandaag voel ik me super en trots op mijn prestatie.
Conclusie: lopen en MTB is een mooie combinatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten