zondag 3 april 2011

Lefty kapot

Vrijdag had ik mega zware benen. Ik heb besloten niet te lopen en de training te vervangen door een fietstraining.

Chris heeft woensdag de Ronde van Vlaanderen gereden en heeft dit zaterdag ook gedaan. Allé, een stuk toch. Hij is bij het afdalen van de koppenberg met een te grote snelheid in de bocht gegaan en de bocht vond dat niet kunnen.

Hij is met zijn sjokedeizen op de grond gegaan, gegleden tot in de gracht en zijnen maat Bart is daardoor ook op zijnen toeter gegaan, mee de gracht in. Chris zijn fiets is naar de vaantjes. Zijn Canon met Lefty van 2 maanden oud heeft een krom voorwiel en er valt niet meer mee te rijden.

De verwondingen? Bart heeft geluk gehad, hij is wonden-vrij. Chris die zijn leftie is vol schaafwonden. Het vuil diende er te worden uitgewassen. Met een washandje vol zeep en heel wat gebrul is dat gelukt. Vervolgens heb ik er een dikke laag isobetadine en speciale schaafwondenplakkers opgedaan.

Deze morgen heb ik mijn laatste lange training afgewerkt, eentje van 24 km. De laatste 3 kilometer heb ik heel hard op mijn tanden moeten bijten. Ik ben moe, heel erg moe, zowel lichamelijk als geestelijk.

Ik heb gelopen zonder speciale schoenen, zonder speciale loopzolen en ik heb een veel beter gevoel. De afgelopen 3 maanden heb ik dit zachtjes opgebouwd en ik ben klaar voor de five fingers of ander natuurgetrouwe schoenen.

Zopas terug wat wondverzorging gedaan bij Chris. Die speciale plakkers waren er allemaal lekker ingekoekt. Het was verstand op nul en ze er uit trekken. Ik vraag me terecht af: kan ik veroordeeld worden voor opzettelijke slagen en verwondingen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten