maandag 25 april 2011

Stresskonijn

De start van het paasweekend is in mineur begonnen. We mochten stoppen om 15u met werken. Doordat collega's hun werk niet hebben gedaan, was het bij mij 17u40. Er was precies een bom ontploft. Alles liep in het honderd. Ik heb massaal hulp georganiseerd aan de ploegen die nog weg waren en getracht de rust er terug in te brengen. De ploegen lopen over hun toeren, niet normaal. Op van de zenuwen ben ik dan toch met 2u 40min vertraging aan mijn weekend kunnen beginnen.

Mijn Garmin is terug van reparatie. Ik heb een nieuwe kit voor het bandje moeten aankopen want Garmin wou het niet onder garantie herstellen. Dit vond ik er persoonlijk wel over voor een uurwerk die nog maar 4 maanden oud is. Na heel wat om en weer gepalaber is het toch zo dat ook een gratis kit wordt toegestuurd.

Het is wel al een ganse week dat  mijn hartslag abnormaal hoog is bij het lopen. Zondag heb ik mijn 20km training zelfs moeten afbreken na de 15e. Ik had zo'n krampen in mijn maag dat ik geen meter vooruit ging. Bovendien had ik een hartslag van 170 en ik liep daar amper een 9km/u. Niet normaal.

Ik vrees dat de toestanden op het werk hun tol eisen. Het is niet vol te houden. De maagpijn is nog niet over maar we weten van wat het is. Dat scheelt. Ik probeer mij zo goed en zo kwaad te ontspannen. Om dit te doen, trek ik me terug in mijn cocoon en dat is niet aangenaam voor mijn omgeving.

Maar ik trek het me niet aan. Padi en ik hebben al vele uren samen doorgebracht al wandelend. Ze brengt me tot rust. Dat beest voelt dat en het is zalig om haar vriendschap zo te mogen hebben. Vandaag hebben we wel 10km gestapt. Eerst een 8 tal met de Vossen op de Fillierstocht van de oud-scouts van Meldert.


Toen we thuiskwamen dacht ik dat ze uitgeteld zou zijn. Maar ze kwam me halen en bracht me naar de voordeur. Er was er eentje zeker nog niet moe. Ben dan nog maar een toer in de velden gaan doen met haar. Genieten, nog wat genieten en morgen terug de jungle induiken.

Verder zorgen dat we mentaal er staan tegen zondag. Dan doe ik met Gunther, Tijl, Danny, Karine en hun zoon Klaas mee aan de Ekiden te Evergem. De 2e keer die 5 km is voor mij en ik zou het graag goed doen. Zou toch mooi zijn om met ons team van SVS hoog te scoren?!

Ik heb gezien dat ik een nieuwe volger heb. Welkom Flater. Hopelijk kan mijn blog je bekoren. Die van jou vind ik alvast prima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten