donderdag 1 september 2011

Nazomer

September is echt 1 van mijn lievelingsmaanden. Het is steeds goed weer. De kinderen vallen terug in hun vaste structuur van school, sporten en jeugdbeweging. Het is ook de maand met leuke evenementen, uitstapjes en samenkomsten met vrienden. Het is precies of iedereen wakker wordt uit zijn vakantieroes en zegt: hey, genoeg stil gezeten, we geven de nazomer een energieboost.

Ook voor het lopen breekt nu mijn lievelingsperiode aan. Ik kan het echt niet in de warmte lopen. Vanaf 25° is het voor mij gepasseerd. Ik ben een rasechte winterloper. Ik vind het zalig om mijn adem in wolkjes te zien. Tot het zo'n 5 graden is kan ik nog goed in korte broek en T-shirt lopen. Ik heb ook eindelijk geen last meer van die oververhitte voeten want dat is mijn grootste zwakte in de zomerperiode. Zou er geen systeem bestaan om de voeten tijdens een zomerse wedstrijd te koelen zoals ze dat met die handenband doen? Dat ga ik deze winter eens uitpluizen.

Hebben jullie het al begrepen, ja, ik ben in mijn nopjes. Nu is het terug mijn seizoen zie. Dat merk ik ook aan mijn trainingen. Ze gaan vlotter, ze zijn leuker, gek hé.

Dinsdag een goede pistetraining gedaan. De eerste kilometers wel wat op eieren gelopen omdat ik niet wist hoe mijn enkel ging reageren. Maar die voelde onmiddellijk goed aan en zodra we helemaal opgewarmd waren was dat geen issue meer. Ik was wel wat te kittig in mijn eerste reeks van intervals. Ze waren te snel gelopen. De tweede reeks heb ik gecontroleerder gelopen en alles was netjes binnen de vooropgestelde zones. Toch heb ik nog wat in te halen als ik het beter wil doen op mijn herkansingstest van 13 september...

Gisteren ben ik samen met de kids naar de atletiektraining gegaan. Man wat een zalig weertje dat het was. De perfecte temperatuur, fris windje, zalig. Karine en Danny hun kinderen zitten ook bij Eendracht. Danny liep met Gunther. Karine had hetzelfde aantal kilometers en we hebben ongeveer dezelfde duurloopcadans, dus hebben we onze 10K samen gedaan. Heel gezellig.

De enkel doet het nog steeds goed. Ik voel hem wel, zoals voorspelt door de osteopaat, zachtjes terug vastlopen. Ik ga er morgen mijn training nog mee doen. Zaterdag laat ik hem dan nog eens goed zetten. Ik heb de juiste keuze gemaakt door bij hem te gaan. Alle zeurende pijntjes zijn uitgebleven de afgelopen 2 trainingen. Dikke duim voor de osteopaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten