zaterdag 17 september 2011

Start scoutsjaar

Gisteren heb ik een goede training gehad. De benen waren duidelijk gerecupereerd en de versnellingen gingen vlot. Het weer was perfect.

Manu begint ook goed zijn draai te vinden in zijn club. Het is wel heel hectisch om naar de training te gaan. Thuiskomen van het werk om 17u30, vlug omkleden en om 17u40 al in de wagen richting park. Maar ze zijn er mee bezig, dat telt. Noor is er nu wel definitief van overtuigd dat atletiek haar niet boeit. Ze doet haar zwemmen liever. Moeilijkheid is dat haar zwemmen op woensdag overlappend is met Manu zijn lopen. De papa zal het naar het zwembad brengen voortaan tot zijn taak moeten rekenen. Haar halen dat is geen probleem.

Na het verorberen van de lekkere pizza van onze Italiaan, zijn we op de fiets gesprongen om naar het kampvuur van de scouts te gaan. Het was er gezellig. Normaal zou ik blijven plakken maar enige discipline dien ik toch te hebben de komende weken. Dus waterkes gedronken tot mijn buik opgezwollen was en netjes op tijd naar huis. Ik ben er stilletjes van onder geslopen, geen verleidingen meer.

Vandaag zijn ze beiden naar de overgang van de scouts. Het scoutsjaar is dus officieel van start. Manu wordt overgesmeten naar de jongverkenners en Noor nog een jaartje Kabouter. Terwijl ik naar Aalst fietste achter mijn gellekes overviel het me: ze worden niet groot, ze zijn groot. Tevens mag ik ook wel zeggen dat ze uitgroeien tot mooie mensen. Ze zijn verdraagzaam, hebben gevoel voor humor, er brandt licht in de bovenkamer en ze houden van mensen.

Nu spring ik in mijn wagen zie en ga ik een handje helpen op de Steenbergcross in Erpe-Mere. Want morgen gaan we Sven Nys en Niels Albert gaan bewonderen...lekker van dicht...zalig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten