dinsdag 6 september 2011

Trainingsweek 2

Zo, de tweede zit er ook op. Alle kilometerkes netjes afgewerkt. Het weektotaal komt op net geen 50K. Er is al een lichte verbetering in de conditie maar het is nog niet om naar huis te schrijven.

Vrijdagavond ging ik normaal een training doen. Ik had alles mee naar het werk zodat ik er na met de fiets kon doorrijden naar het park. Dit zou mij tijd uitsparen want we werden om 19u al verwacht op de BBQ bij de volleybalvrienden.

Ik check op het werk nog eens mijn uitrusting en lap, mijn broekje vergeten zie waardoor heel mijn planning in duigen valt. Ben dan maar op mijn gemakske naar huis gefietst. Zodra je daar je hoofd laat zien, luister je naar hun eerste-schooldag-verhalen en tegen dat je klaar bent om te trainen is het al de moeite niet meer. Je haalt je volgende afspraak niet. Daarom niet meer gelopen op vrijdag.

Dan maar zaterdag morgen vroeger uit bed. Ze gaven heel warm weer, maar 's morgens zou dat nog best mee vallen. Niet dus. Om 10u was het al 27° en drukkend warm. Ik heb mijn schema (11K) netjes afgewerkt maar ik was zo rood als een tomaat toen ik terug thuis kwam. Mijn keel was kurkdroog en ik had precies geen zuurstof meer. Ik heb de verdere namiddag op de zetel moeten doorbrengen want ik kon geen kant meer uit. Zoals gekend, warmte en trainen = not done.

Zondag morgen om 8u ben ik aan mijn laatste loop van deze week begonnen. Lekker fris weertje dan, zachte regen en ik voelde me terug kiplekker. Ik heb genoten van mijn 18K duurloop. In de namiddag hebben we het borrelen gecombineerd met het baby kijken. 's Avonds nog een flinke wandeling gedaan met Padi.

De enkel is zaterdag niet losgemaakt. Ik wou die mens niet storen in zijn weekend. Dat is gisteren gebeurd. Als ik er zo een jaar kon mee lopen dan zal het op die 2 dagen ook niet aankomen zekerst? Ik heb mijn gezin afgezet aan het zwembad, doorgereden naar Moorsel, 2 minuten op de bank, krak los, terug naar het zwembad en voilĂ , het voelt als nieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten